lördag 20 september 2014

Gör hängande "kuber"



Älskar Pinterest och all inspiration en får därifrån. Får så himla mycket bra tips och instruktioner för hur det ska utföras, sen kan en improvisera lite därifrån.

För några veckor sedan blev jag sugen på att göra pynt att hänga ovanför sängen. Hittade dessa kuber/diamanter/saker som en skulle göra av kopparrör. Student som jag är (plus vill inte köpa dyrt om det blir dåligt) så nöjde jag mig med sugrör, kopparfärgad spray och bomullstråd.

Här finns bra instruktioner för hur du kan göra. Jag valde att klippa alla mina sugrör i lika storlekar och fick därför en kubliknande sak, men en kan ju ha några längre så blir det mer diamantaktigt.

Sprayfärg är för övrigt min bästa grej nu för tiden. Flera saker som fått sig nytt liv efter att ha fått sig en färgdusch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar